Ammekubesetningar har også suksess med SenseHub

Med aktivitetsmålar tok Ole A Lerfald steget frå bruk av eigen okse til i hovudsak inseminering.
Den positive salgsutviklingen i 2020 fortsetter i første kvartal i år. Alle produktkategorier unntatt smør kan vise til oppgang.
Salget av norsk melk økte med 2,7 prosent i første kvartal, mens norsk yoghurt økte med 6,4 prosent og fløte med hele 8,3 prosent. Ostesalget økte også, men her er økningen større for import enn norsk ost.
Ida Berg Hauge, direktør i Opplysningskontoret for Meieriprodukter (Melk.no) sier årsaken til den positive utviklingen først og fremst er det hun kaller «kjøleskapseffekten». - Vi spiser flere måltider hjemme nær kjøleskapet der melken befinner seg. En ting er hjemmekontor, men hjemmeskole har også ført til at ungdommen er lenger unna kioskvarene. Dessuten lager folk langt mer mat fra bunnen av, sier hun.
Les hele saken hos melk.no her
Med aktivitetsmålar tok Ole A Lerfald steget frå bruk av eigen okse til i hovudsak inseminering.
Planen var å bygge om båsfjøset og skjøte på med et nybygg. Da prisforskjellen viste seg å være overraskende liten var ikke valget om å bygge alt nytt så vanskelig.Ingress
I denne episoden går vi rett på sak og forklarer avl på en måte som gir mening i fjøset. Genopodden har med seg avlsrådgiver Svein-Egil Skartveit i studio.
Sammenligning avkomsgranskning og genomisk seleksjon.
Ni besetninger med ulike fôringsopplegg har vært med i prosjektet som har vart i fire måneder. Totalt ca. 150 kalver vært med i utprøvinga.